loading...
تحقیقات دانشجویان دانشگاه آزادشهر
معصومه شیری بازدید : 21 یکشنبه 01 دی 1392 نظرات (0)

 

اهداف درس:

1-آشنایی با نام پیامبر اسلام(ص)

2-احساس علاقه و احترام به پیامبر اسلام (ص)3–تمایل به آشنایی بیشتر با پیامبر اسلام(ص)

 4- تلاش برای آشنایی بیشتر با پیامبر اسلام (ص) .

 

 

انتظارات: دانش آموزطی فرایند آموزش:

1- به حضور در جشن میلاد پیامبر اسلام (ص) علاقه نشان می دهد.

2- برای برگزاری این جشن در مدرسه و یا خانه فعالیت می کند.3 -به تحقیق در باره ی رفتارپیامبر اسلام(ص) با کودکان علاقه نشان می دهد. 4-در قالب یک فعالیت گروهی اطلاعاتی را در باره ی رفتار پیامبر اکرم(ص) با کودکان جمع آوری می کند.

 

 

مفاهیم کلیدی درس:حضرت محمد(ص) – تولد- جشن- همکاری

 

 

                                                            

گام اوّل:

معلّم با نقل یاشیرینی وبا لباس نو وارد کلاس می شود. کلاس تزئین شده و نمایش زهرا و آوردن شیرینی به کلاس آغاز می شود .

معلم از زهرا می پرسد که دلیل شیرینی آوردن چیست ؟

 

بعد زهرا توضیح می دهد که تولد برادرش است و برای همین برای دوستانش شیرینی آورده .

 

معلم : زهرا خانم نام برادرت چیست ؟

زهرا جواب می دهد : محمد

معلم : چرا این نام رابرای او انتخاب کردید ؟

زهرا چون در روز میلاد پیامبر به دنیا امده است .

 

گام دوم :

در این جا معلم با معرفی کتاب داستان تولد پیامبر داستان تولد ان حضرت را با بیانی ساده و شیرین برای دانش اموزان بازگو می کند .

 

 

 

گام سوم :

 کلاس گروه بندی می شود ومعلم از اعضای گروه ها می خواهد که با هم مشورت کنند وچند جشن را در ان تا به حال شرکت کرده اند در لیست بنویسند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در تابلوی کلاس جدولی کشیده می شود و در ستون عمودی جمله های مربوط به جشنها و مناسبت ها را می نویسیم ودر ستون افقی علت آن جشن را یادداشت می کنیم و و با علامت+و- دلایل آن را مطرح می کنیم .

 نمونه ی جدول:

                                                               

                                                                   

گروه

ردیف

در مورد جشن ها

مربوط به همه مردم است

مربوط به یک عده از مردم است

گروه1

1

موقع عید

+

-

گروه2

2

تولد فرزندآموزگار

-

+

گروه 3

3

عروسی

-

+

گروه 4

4

مهمانی

-

+

گروه 5

5

میلاد پیامبران وامامان

+

-

 

گام چهارم :

 

معلم: بچه ها من بعضی از روز ها رانام می برم و شما بگویید که آیاهمه ی مردم در این روز ها جشن می گیرندیا بعضی از مردم در این روزها جشن می گیرند؟ معلم: عید نوروز؟ دانش آموزان: همه ی مردم.- عید قربان؟ دانش آموزان: همه ی مردم .- جشن عروسی؟- بعضی از مردم. – جشن تولد برادر زهرا؟ -خانواده یزهرا.- میلاد پامبران؟ - همه ی مردم.و...

 

معلم: بچه های عزیزم همه ما در روز های عید و روزهای تولد پیامبران و امامان لباس های نو می پوشیم و جشن می گیریم و امروزروز تولد پیامبر عزیز ما حضرت محمد(ص) است پامبر ما با بچه ها خیلی مهربان بود و همه بچه هارا دوست داشت و بعضی وقتهاهم با بچه ها بازی می کرد خداوند برای اینکه ما هم بدانیم چه چیزهایی خوب است و چه چیزهایی خوب نیست برای ماپیامبران رافرستاده است بچه و آخرین پیامبر بزرگ ما حضرت محمد (ص)و ما مسلمانان پیامبران به همه پیامبران احترام می گذاریم و آنها را دوست داریم.

 

معلم :بچه های عزیزم چرا در جشن تولد برادر زهراهمه ی مردم جشن نمی گیرند؟

دانش آموزان: چون مربوط به همه ی مردم نیست.

معلم: چرا تولد حضرت محمد (ص) را جشن می گیریم؟

دانش آموزان: چون حضرت محمد (ص) پیامبر همه ی ما است.

 

گام پنجم :

معلم : حالا با شنیدن نام پیامبر چه دعای زیبایی را شنیده اید ؟

بچه ها : صلوات

 

حالا هر گروه معنی هر کلمه از این دعا را برای همه بازگو کند .

 

برای جلسه بعد هر گروه صلوات را با سلیقه ی خود و با خطی زیبا بنویسید و معنی آن را هم بنویسید و در غالب طرحی زیبا به کلاس بیاورید .

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 15
  • بازدید کلی : 119